businessyogastrand
HeleenKloosterhuis.nl

Blog

ODC-management-tool, het nieuwe MBTI?

Vakantie ontspanning nog even vasthouden? Lees hier de tips en doe de oefening!

Voorkom vakantiestress, lees hier de praktische en meteen toepasbare tips !

Voorkom vakantiestress, door een aantal simpele leefregels!
 

  1. Zorg dat je ruim van te voren gaat afbouwen voor je vakantie, door een overzicht te maken van wat er nog gebeuren moet aan taken en hoeveel tijd dat gaat kosten.

  2. Stel prioriteiten als je in tijdnood komt en zorg, dat wat echt af moet, voorrang krijgt.

  3. Doe aan time-management; dat wil zeggen: gebruik je meest productieve uren, bijvoorbeeld in de ochtend om aan die taken te werken, die je echt af wil hebben.

  4. Gebruik de tijd, waarin je minder productief bent, zoals na de lunch om wat op te ruimen, te ordenen en dingen die je niet meer nodig hebt weg te gooien.

  5. Zorg iedere dag voor een haalbare takenlijst met voldoende ruimte voor onvoorziene zaken.

  6. Zorg dat je de laatste dag voor de vakantie vrij houdt om nog dingen die onvoorzien waren, af te werken.

  7. Maak een lijst van dingen die na je vakantie weer aandacht nodig hebben.

  8. Zorg ervoor dat je de eerste dag  na je vakantie niet vol met afspraken hebt; neem rustig de tijd om weer te acclimatiseren en bij te praten met je collega's.

  9. Kijk terug op je vacantie en bedenk eens, waar je nu zo ontspannen van werd en probeer er dagelijks tijd voor te nemen om dat gevoel weer even terug te roepen: sluit je ogen, maak je ademhaling rustig tot ongeveer 6 ademhalingen per minuut en zie jezelf zitten op je vakantiebestemming
    Probeer het gevoel wat je daar had weer op te roepen en houdt dat vast zolang je prettig vindt en kijk of je tijdens het werken af en toe weer terug kunt komen bij dit gevoel.
HeleenKloosterhuis.nl